A Cyclosaurus

 

cyclosaurus1_beforeMI is a Cyclosaurus?
Egy Csepel Protosaurus (egyesek szerint RoyalFrisco, esetleg Frisco, de szerintem sokkal jobb a Protosaurus név) singlespeed változata, bütykös, sarazós gumival. Mert ugye a Protosaurust flipflop aggyal szerelik, tehát kapsz szabadonfutót, fix hajtást, és első, valamint hátsó féket is. Innentől kezdve csak rajtad múlik, mit raksz össze. Miután hozzám került ez a kis bicó, é egyből fixinek kezdtem el használni, arról, hogy milyen is ss-nek, csak halovány emlékeim voltak, mert talán a ’13as Bringaexpon kipróbáltam, de már akkor is a fixire voltam rákattanva.
cyclosaurus5_before
Viszont a január nagyoneleji Etyekcrosson eléggé bejött testközelből nézve ez a sportág, hiába utálok retkes lenni, és sétálni. :D
Tehát akkor jött a kérdés: oké, legyen, de miből? A Showbike iszonyat nehéz (hiába lenen számtalan fogási lehetőség az idióta váza miatt :) ) és megbízhatatlan az 1*7 fokozat, mert mindig ledobja, meg sajnálnám is, a kék villám komplett hajtása eleve rekonstrukcióra van itélve, talán még ezt a telet kihúzza, de össze-vissza dobálja a fokozatokat, ergo megbízhatatlan, maradt a kicsi. Viszont hallottam, és láttam is nem csak ss-sel , hanem fixivel is indulni embereket cyclocrosson, szóval akkor hajrá :)
Jó, de ez egy 20″os bringa, mindenki 622-essel versenyez leginkább. Gyors csekkolás az UCI honlapján: a cyclocross szabályzatból mindent meg lehet tudni, hogy a pályán hány akadály lehet, milyen távolságokra, a depó kötelező elhelyezkedését, a jó és nem jó aszfalt minimum keverékét, a kötelező maximum gumiszélességet: 33 mm, de azt nem, hogy mekkora a legkisebb kerékméret. Csupán annyi, hogy a montikat az adott verseny szervezői elindíthatják egyazon futamban, mint a 622-es bringákat. Szóval papíron szabad a pálya. :D
cyclosaurus3_afterGoldsprinten beszélgettem pár emberrel az eszement tervemről, ahol megtudtam pár igen hasznos infót: hobbi kategóriában bárki indulhat, max nem lesz eredményes (akár kempingbicóval  is), és hogy a Postás pályán nem lesznek szőrös szívűek a bírák.
Egyszóval egyszerű teendőm van: SPD fel, fékek vissza, szabadonfutót fel a flipflopra, bütykösgumi kutatás (nevetségesen olcsón lehet 20″ra gumit kapni, ha nem jön be a cyclocross, elskiddelgetni jó lesz), és a gyári áttétel (48-15 az 53-14 helyett). hogy pörgősebb legyen az áttét, ami jól jön a rossz terepen és az emelkedőkön, és egy Csepel feliratok stílusban egy Bringadivat matrica a felsőcsőre. Majdnem minden a kezemben volt péntek délelöttre, a matrica legnagyobb bánatomra logisztikai probléma miatt nem jött meg. Maradni kellett volna a jól bevált nyomdámnál. :( Szombat este gyors szerelés: a láncbontómat persze benthagytam a műhelyben, pedig a gyári láncot akartam felrakni, mert pont ahhoz volt összerakva, bár Öcsi mondta, hogy megbírja’ az 53-14es is, de biztosra akartam menni. Végülis annyira hátracsúszott még a papucsban, hogy 1-2 mm még maradt. :)
cyclosaurus2_before
Este még dobtam egy aprócska próbakört nedves aszfalton és 2-3 centi laza sóderban, nagyon fordulékony lett, alacsonyan van a súlypontja, jó a bütykös Schwalbe, kellőképpen pörög, mégsem dobálja tele a hátam retekkel, és szerencsére pont olyan magasan van a felsőcső, ahogy leengedem a kezem, így egyből meg tudom fogni a vázat, nem kell “karból” emelnem az akadályok elött. Az SDP pedig alap bármilyen versenyen, de ide nagyon kellett a csatolós pedál, anélkül nem is lehetne itt meglenni.
Egyszóval nagyon jó lett, de hogy milyen is volt a verseny? A következő posztban megtudjátok.
Addig is a képek: http://www.flickr.com/photos/bringadivat/sets/72157639933796325/

Minden vélemény számít!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>